Akcie cestovního ruchu po téměř dvou letech pandemie vykazují různé výsledky v závislosti na subsektorech.
Například významné hotelové společnosti a velké online platformy jsou již výrazně nad jejich oceněním na akciovém trhu před pandemií. Naproti tomu letecké společnosti a zejména touroperátoři jsou ve srovnání s březnem 2020 daleko pozadu co se týče tržní kapitalizace.
Marriott, Hilton a IHG již překonávají své ceny akcií před pandemií, zatímco Accor a Meliá je dohánějí. Booking.com také vykazuje vyšší kapitalizaci než před dvěma lety, stejně jako Expedia.
Naproti tomu lodní společnosti, jako je Royal Caribbean a zejména Carnival, zachrání v tomto dvouletém období pouze polovinu svého propadu, podobně jako Amadeus.
Nejhorší dopad, pokud jde o akcie v oblasti cestovního ruchu, jsou však pro letecké společnosti. Například IAG udržuje svou tržní hodnotu na podobné úrovni jako při prudkém kolapsu na jaře 2020, stejně jako Lufthansa a Air France-KLM kvůli navýšení kapitálu a obrovskému nárůstu jejich dluhů, které silně ovlivnily ceny jejich akcií.
Pokud jde o nízkonákladové letecké společnosti, Ryanair je výjimkou, protože je již oceněn nad svou cenou před pandemií.
Důvodem toho je, že provoz letů na krátké vzdálenosti se zotavuje rychleji a je méně závislý na služebních cestách. Například Easyjet, který se více zaměřuje na korporátní segment, je stále daleko od své tržní kapitalizace z února 2020.
Na dně jsou velcí touroperátoři, zejména Tui, která po navýšení dluhu a souběžném navýšení kapitálu nadále dosahuje pouze čtvrtinové hodnoty z před téměř dvou let. Jet2 zaznamenal o něco menší pád, a to navzdory velké flotile 100 letadel a navzdory nedostatku hotelových nemovitostí a lodí.
Investoři vkládají důvěru do společností s prosperující budoucností, jako jsou hotelové společnosti a s menšími dluhy díky širokým maržím, které jim umožnily mít určitou vlastní likviditu.
To platí i pro online turistické platformy, které mají menší strukturu, protože jde v podstatě o technologické společnosti, které velmi výrazně prosperovaly z rozsáhlé digitalizace v posledních měsících.
Naproti tomu je trh obezřetný vůči gigantům, kteří budou muset v příštích letech čelit oživení s velkým dluhovým zatížením a využívající klasické modely, které zaostávají za těmi inovativnějšími.