Od roku 2003 Argentina zdvojnásobila svůj vliv na světový cestovní ruch. Snahy pořádat více konferencí, nalákat více lidí a přimět je, aby více utráceli, se pozitivně odrazily na pověsti země.
V posledním desetiletí se Argentina snažila změnit svou pozici víceméně zapomenuté jihoamerické země, která produkuje dobré hovězí, koňské maso a fotbalisty. A co se týče cestovního ruchu v Jižní Americe, dostává se rychle do popředí. Nejenže mnoho Argentinců vyjíždí do zahraničí, ale i naopak spousta zahraničních turistů jezdí do Argentiny. Čísla mluví jasně: v roce 2003 pořádala Argentina celkem 17 konferencí a v žebříčku světového turistického ruchu se umístila 40. Vloni se už zasloužila o konání 145 konferencí a dostala se tak až na 19. místo.
V praxi to znamená, že v loňském roce přijely do Argentiny celkem 2 miliony turistů a utratily zde 2,7 miliardy dolarů. Velká část z nich přijela ze sousední Brazílie, nejvíce ale utráceli návštěvníci ze Severní Ameriky. Lidé si začínají uvědomovat, že Argentinci jsou nejvzdělanějším národem v Jižní Americe a jsou tudíž nejlépe připraveni na příliv nových turistů. Narozdíl od spousty okolních zemí je Argentina navíc relativně bezpečná.
Letecké společnosti zareagovaly na nárůst zájmu o Argentinu zavedením nových letů do Jižní Ameriky. Například od roku 2011 bude mezi Londýnem a Buenos Aires zavedena přímá linka. S rostoucí popularitou Argentiny nepochybně přijdou na řadu i další města.
Dobrý den, ve Vašem článku píšete, že do Argentiny přijelo vloni přes 2M turistů, podle statistiky zveřejňované na webu se uvádí číslo takřka 2x vyšší (pokud zde zkontroluji data za ČR, tak se přitom shodují) prosím o informaci. David.