NEJNOVĚJŠÍ TRENDY V KONGRESOVÉ TURISTICE

Nils Kraus - May 24, 2010
0

Společnost Benchmark Hospitality International před nedávnem zveřejnila poznatky týkající se nejnovějších trendů v kongresové turistice. Situace na trhu i v cestovním ruchu se podstatně změnila, a to má velký vliv na hotely a stejně tak i na firmy, které konference organizují. 

 

Pracovníci v cestovním ruchu mají obchodníky na služebních cestách velice rádi, protože utrácejí více, zřídkakdy působí potíže a na rozdíl od individuálních turistů přijíždí ve větších skupinách. Ale trendy se mění a pořadatelé kongresů a konferencí z doby před 15 lety dnes musí počítat s výrazně jinými službami, které je třeba zajistit.

Podle společnosti Benchmark Hospitality International se jednou z největších priorit firem stává šetření a úspory. Jen zřídka si tak dnes firmy dovolí zrušit konferenci, za kterou již určitou částku zaplatily. Dříve pro velké společnosti nebyl žádný problém zrušit celý kongres na poslední chvíli. A opravdu, jestliže bylo možné se věnovat něčemu výnosnějšímu a méně časově náročnému, tak proč ne? To se ale nyní změnilo a firmy se snaží dodržovat své plány a hlavně rozpočet. S tím je spojen i další trend, kdy si firmy v současnosti rezervují konferenční prostory kratší dobu dopředu. Typické rezervační lhůty se dnes pohybují mezi 30-45 dny.

Podle Benchmark Hospitality je i počet účastníků na konferencích výrazně nižší než býval a hosté po kongresech zůstávají v hotelech o něco kratší dobu. Tento trend je opět přirozeným důsledkem úsilí firem ušetřit co nejvíce. Podniky již pochopily, že není nutné platit za další noc v hotelu jen proto, aby se jejich manažeři vyhnuli večerní únavě. Podobně také rychlý návrat do práce je pro podniky prioritou, protože čas jsou přece peníze. Podle údajů Benchmark Hospitality se počet účastníků na konferencích v evropských hotelech snížil asi o 50% během posledních 15 let. Firmy tak dokázaly ušetřit značné částky.

Obecně se organizace konferencí vyznačuje omezením nadbytečného luxusu a naopak větším důrazem na profesionalitu a praktičnost. Méně nákladné obědy, levnější pití a občerstvení jsou tak dnes pro mnohé kongresy typické. Je však nutno podotknout, že zdravější strava je mezi manažery na konferencích stále velice oblíbená.

Související články

Komentáře

Přidat komentář