Britská vláda nedávno představila novou kampaň, která má přilákat další milion turistů ročně. Lákadel bude mnohem více než jen královská svatba, jubileum královny Alžběty II. v roce 2012 či olympijské hry.
Je skutečností, že v Londýně prší méně než v Římě a že vzduch je tu kvalitnější než v San Fransciscu. Britská vláda se rozhodla, že nadešel čas v plné míře využít pověst země a zvýšit počet turistů o milion ročně. Nová kampaň by měla zvednout příjem z pátého nejvýnosnějšího odvětví Velké Británie a zároveň vytvořit 50.000 nových pracovních míst. Mnoho politiků věří, že je čas, aby se Spojené království zase postavilo na nohy. Nová marketingová kampaň by mohla hodně pomoci.
Nová strategie počítá se zvýšením současného zisku z cestovního ruchu o 2 miliardy liber ročně. Premiér David Cameron uvedl: "Vláda se spojila se subjekty v soukromém sektoru a společně vytvořili kapitál přes 100 milionů liber, ze kterého se bude čerpat na propagaci Velké Británie v zahraničí." Získávání víz je často zdlouhavé a mnoho lidí odradí. Vláda si proto klade za cíl proces zjednodušit a urychlit a také snížit čas potřebný k odbavení a pasové kontrole. Další změna je skvělou zprávou pro turisty, kteří musí kvůli žádosti o vízum urazit pořádný kus cesty, protože britské velvyslanectví nesídlí v jejich rodné zemi. Pro zjednodušení se totiž počítá se zavedením zprostředkovatelských velvyslanectví.
Velké události nadcházejících měsíců jako například dubnová královská svatba nebo olympijské hry v roce 2012 už nyní přitahují vytouženou mezinárodní pozornost. Cílem kampaně je ale zajistit dlouhodobou pozornost široké veřejnosti. Jak říká ministr cestovního ruchu John Penrose: "V Británii se dá většina aktivit provozovat 11 až 12 měsíců v roce." Možná je načase, aby si turisté i místní uvědomili, že i v Británii svítí slunce.