V poslední době se země Středního východu objevují v médiích především kvůli politickým nepokojům. Delegáti příslušných zemí jsou však ohledně budoucnosti kongresové turistiky v regionu optimističtí.
Není to poprvé, co zprávy o nepokojích na Středním východě plní přední stránky novin na celém světě. Nedávné události vedly k obavám, že cestovní ruch na Středním východě v důsledku negativní publicity utrpí. Výsledky setkání GIBTM (Exhibice na podporu obchodní turistiky a obchodních jednání v Perském zálivu) ale odhalily, že místní jsou plni optimismu.
Pouze 41 % z dotazovaných delegátů potvrdilo, že v roce 2011 očekávají pokles kongresové turistiky. To je překvapivě malé procento. Egyptská krize totiž nejspíše plně odezní až za čtyři měsíce a hotely v Hurghadě, Šarm aš-Šajchu a Luxoru budou muset s cenami dolů. Se žádnou změnou nepočítá 19 % delegátů a 53 % dotázaných letos dokonce očekává mírný nárůst cestovního ruchu. GIBTM je jediná organizace, která se zabývá kongresovou turistikou na Středním východě. Zájemcům tak poskytuje skvělou přílezitost, jak sdílet informace a vědomosti.
Egypt samozřejmě není jedinou zemí Středního východu, která se objevuje v médiích kvůli politickým nepokojům a nestabilitě. Celý region potřebuje změnit způsob, jakým je prezentován, aby si ho lidé nespojovali s náboženskou nesnášenlivostí a násilím, ale s bohatstvím, historií a prosperitou.