Cestování si vydobilo dominantní pozici v našich sociálních životech, zvláště na sociálních sítích, které používáme ke kontaktu s našimi známými. Nedávná studie uživatelů Facebooku, kteří byli za poslední rok na dovolené, odhalila, že nejdominantnější téma jejich příspěvků bylo cestování.
Facebook také odhalil, že jeho výsledky průzkumu odhalují, že z příspěvků 3000 monitorovaných uživatelů se 42% týkalo fotek z nedávné dovolené nebo plánů na dovolenou.
Také se zjistilo, že více než polovina uživatelů měla příspěvky o cestování jako jeden ze třech nejčastějších typů příspěvků, více než domácí zvířata, rodinný život, děti a dokonce i svatby.
Statistiky nám říkají, že když necestujeme ani to v dohledné době neplánujeme, bereme sociálního giganta jako náhradu. Výsledky ukazují, že 83% uživatelů si jednoduše užívá sledování fotek z cestování jejich přátel a rodiny, i když neplánují se inspirovat a plánovat dovolenou!
Více než polovina lidí, kteří se zůčastnili výzkumu řekli, že Facebook může za jejich sen o dovolené, i když žádnou neplánují.
Facebook se také projevil jako pomocník, když lidé balí svá zavazadla na cestu nebo si chtějí objednat taxi na letiště. 97% ze zkoumaných lidí hledalo informace jako počasí, tipy na cestu, jízdná a novinky na této sociální síti.
Další fakt odhalený studií je, že 91% zkoumaných souhlasilo s tím, že nejsou schopni se odtrhnout od sociálních médií ani na dovolené a potřebovali si zkontrolovat Facebook minimálně dvakrát denně. I pokud se jim podaří nepoužívat Facebook na jejich plážové dovolené, první věc co 99% udělá po návratu, je zveřejňování jejich zážitků z dovolené. 32% dokonce nemůžou počkat, až se dostanou domů, a dělají to rovnou na letišti.