S návratem cestování po světě lze sledovat i trend zesložiťování plánování cest v důsledku pandemie Covid-19, která přinesla mnoho omezujících opatření v oblasti cestovního ruchu.
Zvyknutí si na tuto novou realitu bude vyžadovat čas, znalosti a zkušenosti. V tomto kontextu budou hrát klíčovou roli cestovní kanceláře, které budou mít za úkol obnovit důvěru lidí v cestování.
K tomuto závěru došla společnost Amadeus ve své nové studii o dovednostech cestovních kanceláří zítřka. K úspěšnému získání zpět zákazníků se budou oborníci v oblasti cestovního ruchu muset spolehnout na několik zásadních dovedností, jejichž přehled vám přinášíme v následujících řádcích.
Empatie
„Empatie hraje důležitou roli při konstrukci kvalitních zájezdů – ať už pracovních či turistických,“ napsal Amadeus ve studii. Nic není důležitějšího než se dostat do kůže cestovatele, zejména v době, kdy se před cestou nebo během ní množí pochybnosti a obavy. Díky neustále se měnícím hraničním kontrolám, cestovním politikám a zdravotním omezením se stávají lidské kontakty a porozumění naprosto zásadní.
Kvalitní tým
V rámci cestovního ruchu uvedlo 50 % vedoucích pracovníků, že jejich tým je jejich nejsilnějším faktorem úspěchu. Tohle číslo je ještě vyšší v Evropě, kde tohle číslo dosáhlo 63 %. Zvládaní krizí a choulostivých situací, oživení průmyslu a přípravu na budoucnost nelze zvládnout o samotě. Nejlepší je mít po svém boku kolegy, kteří mohou kdykoli pomoci, radit, podporovat a pomáhat.
Technologická gramotnost
Digitální dovednosti se dnes ukazují jako nepostradatelné. Poptávka po těchto schopnostech vzrostla u všech pracovních míst a ve všech odvětvích, a to včetně cestovního ruchu. „Z našich rozhovorů s více než 35 vedoucími hráči na trhu po celém světě mnozí uvedli, že usilují o zaplnění pracovních pozic pro správu nových technologií. Hledání správných dovedností bylo jedním ze tří hlavních obav zdůrazněných v našem průzkumu,“ uvedla studie.
Aby pomohla společnostem s technologiemi, implementovala správcovská společnost specializující se na distribuci a prodej cestovních služeb rozhraní s názvem Travel-19, které poskytuje pravidelně aktualizované cestovní rady a doporučení z různých oficiálních zdrojů.
Přítomnost na sociálních sítích
Sociální sítě, které jdou ruku v ruce s výše uvedeným technologickým rozvojem, jsou rovněž nezbytné pro hladký chod společností cestovního ruchu. „Zatímco mnoho mileniálů vybírá svoji destinaci podle toho, jak je „instagramovatelná“, a protože nejspolehlivější formou doporučení je slovo z úst, měli by dnešní cestovní agentury působit na sociálních sítích.
Dovednosti na sociálních sítích by měly získávat všechny týmy v kontaktu se zákazníky, nejen marketingové oddělení. Pravidelné sdílení obsahu na Facebooku, Instagramu, Twitteru nebo na Tik Toku buduje loajalitu zákazníků a oslovuje potenciální nové zákazníky.
Reaktivita
Závěrem nelze nezmínit schopnost se přizpůsobit neustále se měnícím pracovištím a být schopen rychle reagovat. Konkrétně budou muset experti v sektoru neustále aktualizovat a obnovovat své dovednosti. Klíčovou schopností bude rozmýšlet jinak a rychleji reagovat.
Schopnost kanceláře komunikovat v reálném čase, poskytovat spolehlivé informace a být neustále k dispozici – zkrátka co nejrychleji reagovat – ji umožní posílit vztah důvěryhodnosti se svými klienty.