Nový Zéland se už stačil vzpamatovat z oslabení cestovního ruchu v důsledku finanční krize roku 2009. Cestovní ruch zde předstihl i zisky z prodeje mléčných výrobků.
Nový Zéland je proslulý jehněčím, hráči ragby a přenádhernou přírodou. Mnoho turistů se ragby a krásnou přírodou opravdu nechá zlákat a nepříjemně dlouhou cestu na Nový Zéland opravdu podstoupí. Z Evropy i ze Severní Ameriky trvá let přibližně stejně. Japonci, kteří na nějaký peníz nehledí, jsou Novému Zélandu o něco blíž, sotva však blízko. Proto je cestovní ruch na Novém Zélandu víceméně odkázaný na sousední Austrálii. Australané si naštěstí letos často odskočili přes Tasmanovo moře, aby vytěsnili hrůzy minulého roku. Cestovní ruch tak díky nim předhonil i nejdůležitější vývozní artikl Nového Zélandu, mléčné výrobky.
Do března letošního roku nechali turisti na dvou největších ostrovech Nového Zélandu 9,5 miliardy dolarů. Pro srovnání: během krize v roce 2009 to bylo jen 149 milionů dolarů. Příliv australských turistů se zájmem o výhodnou dovolenou byl pro Novozélanďany přímo požehnáním. Vývoz mléčných výrobků vydělal jen do konce března 9 miliard dolarů, vyšších příjmů dosáhl už jen cestovní ruch.
Situace se příští rok asi ještě zlepší, protože Nový Zéland bude pořádat Mistrovství světa v ragby. To je pro fanoušky ragby po celém světě tak významná událost, že by je od účasti neměla odradit ani velká vzdálenost. A sousední Austrálie je ragby posedlá úplně stejně, takže Tasmanovo moře bude možná rušnější než kdy dřív.