Každý pořádný cestovatel dnes při plánování své dovolené využívá neomezené množství na stránkách sociálních médií. Tyto stránky jsou navíc přístupné úplně všem. Také rezervace přes mobilní telefon jsou dnes díky novým možnostem připojení snadnější. A o těchto možnostech ví nejen běžní turisté, ale také odborníci, kteří uvažují, jak je využít.
Konkurence na trhu těchto technologií je tvrdá a nutí společnosti, aby stále vyvíjely nové a nové. Dnes je pokrok tak daleko, že najít mobilní telefon bez možnosti využívat sociální média, je takřka nemožné.
Co se týče popularity, sociální média si získala zejména oblibu ruských uživatelů. V průzkumu PhoCusWright zaškrtla více než polovina dotázaných, že sociální média využívá jako zdroj recenzí o cestování. Turisté věří, že recenze jim dají víc informací a pomohou jim se rozhodnout. A také více než polovina ruských turistů sdílí kromě svých zážitků z cest také fotografie. Při rozhodování kam na dovolenou si ruští turisté rádi nechají poradit od známých a od rodiny, takže využívají sociální média víc než třeba američtí turisté. Vůbec všechny země za Ruskem v tomto ohledu zaostávají. Své mobily využívá k odbavení, ke sdílení zážitků a k transakcím méně než 40 % britských turistů. Německo překvapilo, protože zdejší cestovatelé si technologií téměř vůbec život nezjednodušují. Své mobilní telefony využívá méně než 30 % Němců.
Nejvíce mobilních aplikací a sociálních médií pro cestovní ruch je ze Spojených států a z Ruska. Podle průzkumu víc než polovina amerických a ruských turistů používá mobilní telefony, aby se podívali na lety. Co se týče vyhledávání a aktualizací informací o letech, jsou na tom uživatelé v Americe trochu lépe než v Evropě. V Evropě není taková vůle používat mobilní telefony pro plánování cesty. Ve srovnání se samotným Německem a Velkou Británií používá mobilní telefony ke koupi jízdenek o 30 % turistů méně.
Nejlepší na těchto inovacích je, že veřejnost má teď mnohem snazší přístup k informacím. Největší společnosti, které se na vytváření aplikací podílejí teď musí hlavně zapracovat na reklamě. Informovaní turisté rádi inovací v médiích využijí.
Na prvním místě je sdílení fotek a zážitků. Vzniká čím dál více možností jak snadno najít potřebné informace. Jsou k dispozici funkce, které uživatelům umožňují koupit si jízdenku nebo se odbavit. Mobilní média jsou dostupnější, ale stránky sociálních sítí nabízejí více informací a aktualizací marketingových společností z celého světa.