Na nedávném veletrhu cestovního ruchu, World Travel Market, který proběhl ve Velké Británii, byly odhaleny tři hlavní trendy ve světové turistice. Soustředit se na nové trendy je jeden z nejlepších způsobů, jak může společnost v cestovním ruchu zvýšit příjmy a obrat.
Bodují chytré telefony i televize
O rostoucím významu chytrých zařízení mluví odborníci i média po celém světě. O tom, jak snadno si lidé po celém světě na nové technologie zvykají, hovoří z ekonomického hlediska jasně počet prodaných chytrých telefonů a televizí.
Nové technologie pronikly i na trh cestovního ruchu. Lidé už umí používat chytrá zařízení pro všechno, co souvisí s cestováním. Podniky v cestovním ruchu proto mohou tento trend využít ve svůj prospěch.
Dobrým příkladem jsou zvlášť navržené aplikace pro chytré televize, které umožní divákovi cestopisného kanálu rovnou si zamluvit cestu na dané místo. Okamžitě se tak může využít vazba diváků k destinacím, která vzniká při sledování cestopisů.
Dříve nepřístupná místa se otevírají světu
Cestovatelům se otevírá stále více dříve nedostupných míst. Například země jako Severní Korea, Barma nebo Kuba bývaly dřív turistům uzavřené. V poslední době se ale mění politické ovzduší, a tak mohou dobrodruzi o těchto destinacích vážně uvažovat.
Tomuto trendu navíc nahrává také zlepšování mezinárodních vztahů. Dobrým příkladem je zjednodušení procesu získání víz na Kubu, které schválila americká vláda.
Severní Korea se zase v roce 2010 otevřela mezinárodním návštěvníkům na více než pět dní. Ale asi nejlepším příkladem toho, jak se destinace otevírají, je Barma. Zlepšení diplomatických vztahů se Spojenými státy dokonce pomohly cestovnímu ruchu natoli, že Barma do roku 2016 očekává 71% nárůst turismu.
Svůj vliv mají i jiná odvětví - třeba Nollywood v Nigérii
Kam se lidé vydají na dovolenou ovlivňují také jiná odvětví, například v Nigérii je to Nollywood. Během posledních let prošel Nollywood obrovským vývojem a růstem, takže je dnes co do počtu vyprodukovaných filmů druhý na světě. Ročně vyjde z dílny Nollywoodu na 2000 filmů, více jich vyprodukuje jen indický filmový průmysl.
Mnoho odborníků na mezinárodní turistiku se shoduje, že Nollywood může nigerijskému cestovnímu ruchu hodně pomoci. Růst filmového průmyslu pomohl rozšířit povědomí o Africké diaspoře všude ve světě a příznivci nollywoodských filmů stále častěji míří do Nigérie, aby viděli místa natáčení na vlastní oči. I svět obchodu už začíná vnímat možnosti, které růst Nollywoodu nabízí.