Pandemie Covid-19 má masivní dopad na cestovní ruch po celém světě, avšak mnoho zemí se pomalu zotavuje a přibližuje se předkrizovým úrovním.
Jednou z těchto zemí je například Německo, kde turistický sektor opět zaznamenal výrazný nárůst mezinárodní poptávky. To přímo odpovídá nejnovějším studiím o německé „národní značce“.
Turistická čísla na vzestupu
Téměř třetina (30,78 %) rezervací v německých hotelech tento měsíc pocházela od hostů ze zahraničí, což je nejvyšší podíl od začátku pandemie.
Tato čísla byla získána z World Hotel Index společnosti SiteMinder, konkrétně z otevřené hotelové obchodní platformy společnosti, kterou používá 32 000 hotelů a je propojena s více než 400 platformami pro rezervaci hotelů po celém světě.
Celkově je Německo aktuálně na 79,37 % rezervací hotelů v porovnání s předkrizovým rokem 2019. To je více než 73,79 %, což bylo zaznamenáno 10. března 2020, den před vyhlášením pandemie.
S tímto číslem je také Německo nad celosvětovým průměrem, který aktuálně představuje 77,56 % objemu rezervací v roce 2019.
Působivá národní image Německa
Přední světová společnost pro výzkum trhu Ipsos zároveň oznámila, že Německo je opět na prvním místě v renomovaném Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI).
Na druhém a třetím místě následuje Kanada (70,64 bodů) a Japonsko (70,52 bodů). Hlavní síla Kanady spočívala ve vládě, lidech, imigraci a investicích, kde se země umístila na prvním místě.
Na druhou stranu Japonsko se poprvé od roku 2018 dostalo do top 3 a zaznamenalo pozitivní vnímání exportu, cestovního ruchu a kultury.
Německá „národní značka“ byla od roku 2008 vždy v top 3 v NBI a letos posedmé na prvním místě žebříčku, čímž vyrovnala rekord Spojených států.
V celkovém hodnocení NBI 2021 Německo získalo 71,06 bodů, o 1,94 více než loni a zároveň nejvyšší průměrné skóre naměřené v historii NBI.
Kvalitní turistický sektor
Německo se umístilo v první desítce v pěti ze šesti dílčích indexů, které tvoří NBI: export, vláda, kultura, cestovní ruch a imigrace/investice.
V segmentu cestovního ruchu hodnotí účastníci průzkumu Německo 73,24 body, o 2,65 bodu lépe než v roce 2020, což představuje 10. místo v globálním žebříčku. Zvláštního ocenění se těší podkategorie „Historické budovy“ a „Živá města“, obě na 7. místě.
Podle německých expertů tato studie dokazuje přímou souvislost mezi výbornou pověstí Německa, rostoucí ochotou cestovat a úspěšnou strategií země pro oživení a restart cestovního ruchu.