EGYPT PODEPSAL $68 MILIONOVOU SMLOUVU S CÍLEM OŽIVIT TURISMUS

Joe McClain - Sep 7, 2015
0

Podle zprávy portálu Al-Monitor oznámilo egyptské Ministerstvo cestovního ruchu, že se země dohodla s J. Walter Thompson Co., reklamní agenturou sídlící v New Yorku, na tříleté $68 milionové spolupráci s cílem oživit cestovní ruch v arabských zemích. Agentura spustí reklamní kampaně, která bude propagovat Egypt jakožto klíčovou turistickou destinaci a bude řešit obavy ohledně bezpečností situace v zemi.

Propagaci turismu řídilo Ministerstvo cestovního ruchu od roku 2009, kdy v Egyptě vypukla revoluce, která velmi vážně ovlivnila turistické aktivity země. Teroristický útok v Tunisku v červnu jen prohloubil problémy egyptského cestovního ruchu.

Mnoho turistů i odborníků se domnívá, že Egyptu chybí stabilita a bezpečnost. Tudíž oživení turismu v arabských zemích závisí na zlepšení situace v tuzemsku, podle Elhamy El-Zayata, předsedy egyptské turistické federace. Pokusit se o změnu tohoto pohledu je pro Eypt tou největší výzvou.

Plánem agentury J. Walter Thompson Co. je využít sociální média k tomu, aby se udělal jasný rozdíl mezi jižním a severním Sinajem. Výjimečný stav zavedený v některých regionech v Ssverním Sinaji byl prodloužen o tři měsíce od července. Došlo k tomu na základě eskalace islamistických militantních aktivit na poloostrově zasahující Suezský průplav, Gazu a Izrael. Na druhou stranu turistické atrakce v jižním Sinaji, jako například Sharm el-Sheikh, Dahab či Taba a El-Tor, jsou vesměs pokojné.

Očekává se, že reklamní kampaň do Egypta přinese přibližně 11 milionů turistů a pomůže zemi tento rok vydělat devět miliard dolarů. Khaled Ramy, egyptský ministr cestovního ruchu, řekl, že cílem je dosáhnout 20 milionů návštěv do roku 2020. Tržby z turismu severoafrických zemí se od minulého roku zvedly o 3,1 procent. Kromě toho se během prvních šesti měsíců roku 2015 zvedla návštěvnost turistů o celých 8,2 procent.

Propagační kampaně jsou Egyptskou turistickou federací naplánovány v říjnu a listopadu v Kanadě, USA, Mexiku a jihoamerických zemích jako jsou Peru, Čile, Brazílie a Argentina.

Zatímco cíl 20 milionů turistů do roku 2020 je splnitelný, cíl tržeb 26 miliard dolarů může být složitější k realizování z důvodu cen egyptských turistických produktů. Turistické služby je třeba zlepšit a všechno úsilí se musí zaměřit na zájmy kulturních turistů. Ti mají totiž největší kupní sílu.

Související články

Komentáře

Přidat komentář