Deset let pečlivého průzkumu odhalilo, jak jsou na tom americké a evropské letecké společnosti, co se týče emisí uhlíku.
Pro většinu cestujících není koeficient hlavním kritériem při výběru letecké společnosti, 10letá studie společnosti Brighter Planet nicméně odhalila, které aerolinky jsou k životnímu prostředí šetrné a které naopak ne.
K měření škodlivých vlivů leteckých společností na životní prostředí používal Brighter Planet moderní energetický a emisní model. V USA dopadly nejlépe společnosti Continental, JetBlue a Frontier. Úplně nejhůře vyšla z průzkumu společnost American Eagle. Mezinárodně se ukázaly nejlepší Ryanair, Singapore Airlines a Delta, zatímco skandinávská SAS měla nejhorší výsledky.
Ryanair jsou v každém směru nízkorozpočtové aerolinky a zdá se, že šetří, kde se dá. Společnost Ryanair je často kritizována za zacházení se zákazníky, kteří využívají levnějších služeb. Nechvalně proslulé jsou třeba poplatky za použití toalety. Snaha ušetřit na palivu, je však chvályhodná. Ve výsledku znečišťuje Ryanair ovzduší třikrát méně než American Eagle.
Jak ušetřit palivo může být jasné na první pohled, někdy je to ale trochu složitější. Za úspěchem Ryanairu stojí naplněná letadla, tudíž nižší emise na hlavu. Z velké části pomáhá také vyšší počet sedadel v ekonomické třídě. Zdá se, že hlavní nedostatky společnosti American Eagle pramení z malého počtu přímých letů. Na přistání i vzlet se spotřebuje obrovské množství paliva a v případě American Eagle jsou často zbytečná. Snížit škodlivé emise by pomohlo lepší plánování.