Sociální média čím dál více zasahují do všech sfér našeho života a hotely ve Spojených státech a na Středním východě toho využívají. Evropští hoteliéři se mají v tomto směru ještě co učit.
Lidé na celém světě stráví více než 20 % svého času na internetu na stránkách sociálních sítí. Význam těchto stránek pro marketing se proto nedá podceňovat.
Ale ne všichni hoteliéři to chápou. Možná nevěří v návrat takové investice nebo považují propagaci na Twitteru, Facebooku či Tripadvisoru za ztrátu času.
Úspěch, který tento způsob reklamy přinesl hotelům ve Spojených státech a na Středním východě však naznačuje, že jejich evropské protějšky by je měly následovat. Průzkum společnosti eHotelCheck.com ukazuje, že evropské hotely využití sociálních sítí opravdu zanedbávají.
Evropští hoteliéři se stále spoléhají na tradiční formu reklamy. I jejich klienti ale používají internet a čísla dokazují, že dávají přednost těm hotelům, které oni sami, nebo jejich přátelé, uvádějí jako oblíbené na Facebooku.
Manažeři evropských hotelů zřejmě nemají dostatek důvěry v sociální média. Připravují tak ale své hotely o šanci získat více hostů.
Je zarážející, že mnoho hoteliérů v Londýně, Paříži a Římě nevyužívá sociální média k propagaci svých podniků. Už druhý rok v řadě využívá tento druh reklamy nejvíce San Francisco, ale ani Střední východ nezůstává pozadu. Co se týče propagace na sociálních sítích, je Dubaj na 9. místě.
Zdá se, že je jen otázkou času, kdy se na Facebooku a Tripadvisoru začnou objevovat také reklamy evropských hotelů. Už je načase, aby si jejich manažeři uvědomili obrovský potenciál a návratnost investicí do sociálních médií.