Navzdory ekonomické recesi a následným neuspokojivým hospodářským výsledkům, Francie zůstává nejnavštěvovanější zemí světa. Svou přední pozici v žebříčku nejvyhledávanějších zemí světa si udržuje už léta. V Evropě často soupeří o vedoucí místo se Španělskem a v Americe se Spojenými státy.
Herve Novelli, francouzský ministr cestovního ruchu, vydal prohlášení o poklesu příjmů v cestovním ruchu. V minulém roce navštívilo Francii o 6% méně turistů, kteří přijeli kempovat, ochutnat místní víno, za romantikou do Paříže, navštívit Mont Blanc nebo se oddávat cyklistice.
Francie může poskytnout vše, co si jen turista může přát, a její poloha a rozloha nabízí vhodné klima pro každého: od příznivců slunečních paprsků po milovníky hlubokého sněhu. Francie se ale až do druhého čtvrtletí minulého roku potýkala s hlubokou recesí, což znamenalo značný pokles v množství zahraničních turistů, kteří Francii navštívili.
Kvůli nevýhodnému směnnému kurzu amerického dolaru klesl počet amerických turistů o celých 8%. Ze stejných důvodů navštívilo Francii v období krize o 17% méně Britů. Obě tyto skupiny přispěly k výrazným ztrátám z cestovního ruchu, jelikož patří mezi klienty, kteří obvykle utrácí nejvíce peněz.
Přes chybějící libry a dolary, se ale Francie udržela na vedoucí pozici ve světovém žebříčku nejvyhledávanějších turistických destinací. V roce 2009 navštívilo Francii 74 milionů zahraničních turistů (v roce 2008 to bylo 79 milionů) a nutno říci, že se zřejmě nejedná o efekt nejnovější propagační kampaně. V porovnání s ostatními zeměmi se totiž Francie může spoléhat na svou pověst jedné z nejkrásnějších a nejromantičtějších zemí s bohatou historií.