JAK PANDEMIE ZMĚNILA CESTOVNÍ PREFERENCE FRANCOUZSKÝCH TURISTŮ

Andrea Hausold - Jan 31, 2022
0

Cestovní preference francouzských turistů se mění, což dokazuje celostátní studie vedené Tourisme Bretagne ve spolupráci s ADN tourisme, UNAT nationale, 10 regionálními svazy a také 11 regionálními komisemi pro cestovní ruch.

Podle studie nechce 62 % francouzských cestovatelů během dovolené pospíchat a usiluje o dobití baterek v klidu a pohodě (61 %), aniž by se příliš starali o svůj program (54 %). Navíc 78 % chce objevovat přírodní krásy a 68 % nová místa, přičemž preferují kulturní dědictví (69 %) a sekundárně gastronomii (54 %).

Silnější touha po pohodlí

Zatímco naléhavost oddychu postavila hledání pohodlí na druhé místo, totéž již neplatí pro další plánované pobyty. Luxusní ubytování posílilo o 10 procentních bodů, zatímco klidné a přírodní prostředí posílilo o 4 body.

Tyto plány Francouzů vedou zcela přirozeně ke zvýšení průměrné délky pobytu na 2 nebo 3 týdny namísto týdenního útěku.

Studie také odhalila, že nové postupy během pandemie urychlily již existující trendy, jako je rozmazávání osobního a pracovního času. Kombinaci těchto dvou, včetně místa dovolené, by upřednostnilo 74 % dotázaných Francouzů. Je tedy zjevné, že nastala nutnost přizpůsobení nabídky tomuto trendu.

Potvrzení trendů

Větší pozornost Francouzů je také věnována „ekologickým“ důsledkům dovolených. V tomto kontextu se 65 % vyhýbá létání, zatímco 58 % preferuje ubytování v pojízdné dodávce nebo karavanu.

Dále 4 z 5 Francouzů přísahají, že budou na dovolené zodpovědnější tím, že budou konzumovat lokálně a třídit odpady, pokud to nebude stát víc, blahodárné účinky budou viditelné a pohodlí tím neutrpí.

Špatnou zprávou pro profesionály je, že je zde ještě větší sklon k last minute rezervacím (54 %) v závislosti na aktuální situaci, počasí a dostupnosti.

Solidarita a sociální, dva nejasné pojmy

Souvislost mezi odpovědným cestovním ruchem a sociálním a solidárním cestovním ruchem je poněkud nejednoznačná. Pro dvě třetiny Francouzů jde o setkávání s místními lidmi, kteří upřednostňují podporování místní ekonomiky

Vzpomínky na letní tábory, skautské tábory, mládežnické ubytovny nebo výlety se závodní radou jsou v tomto ohledu dosti vzdálené.

Převládající segmentace

Aspirace a očekávání nejsou zdaleka univerzální a rekreanti se mezi sebou výrazně liší. Více než třetina francouzských turistů dává přednost „farniente“ u moře a očekává, že si to zvládnou dovolenou zorganizovat sami. Často se jedná o rodiny s malými dětmi.

Mladší, mobilnější a aktivní generace (asi 10 % vzorku) chtějí rozmanitost, akci a více cest do zahraničí za nižší ceny.

Výsledky průzkumu přinesly několik překvapení, kromě toho, že Francie získala několik bodů navíc mezi těmi, kteří odešli do zahraničí. Ale tito lidé, pravděpodobně o něco více než ostatní, očekávají změnu prostředí, překvapení, zážitky, jako by jeli do „neznámé země“.

Nejoblíbenější destinace

Nedávný průzkum portálu Kayak.fr odhalil nejatraktivnější francouzské destinace pro minulý rok. Na vrcholu žebříčku je Dubaj, nejoblíbenější destinace Francouzů od začátku pandemie.

Top 5 nejoblíbenějších destinací francouzských turistů:

  • Dubaj, Spojené Arabské Emiráty
  • Saint-Denis, La Réunion, Francie
  • Benátky, Itálie
  • Papeete, Francouzská Polynésie
  • Istanbul, Turecko

Související články

Komentáře

Přidat komentář