Podle nedávné studie čínského turistického vyhledávače Qunar.com, o trendech v cestovním průmyslu rozhodují čínské ženy. Poskytovatelé služeb v cestovním ruchu včetně cestovních kanceláří se proto snaží připůsobit situaci a rozšiřují nabídky služeb pro ženy.
Qunar.com je největší čínský turistický vyhledávač. Během několika posledních let shromažďoval data o svých klientech a jejich preferencích. Podle zprávy z roku 2010, která se zabývá cestovními návyky žen, jsou hnací silou průmyslu nezadané Číňanky s dobrým vzděláním. Ženy navíc utratily v roce 2010 na svých cestách o neuvěřitelných 20 % více než v předchozím roce.
Je zajímavé, že ženy také odpovídají na dotazníky a sdílejí své zkušenosti z cest ochotněji než muži. Jen na serveru Qunar.com napsaly 70 % všech komentářů. Ženy se staly velmi důležitou cílovou skupinou a mnoho mezinárodních hotelových řetězců už zaměřilo své reklamní kampaně právě na ně. Objevují se podlaží vyhrazená pouze pro ženy a mění se také zařízení pokojů. Mezi novinky ve výbavě patří videa se cvičením, kartičky s tipy pro zdraví a krásu, gymnastické podložky na cvičení jógy a časopisy o módě. Množství hotelů také pozměnilo jídelní lístky, aby tak vyšly vstříc stravovacím návykům ženských hostů.
Qunar.com také odhalil, jak si ženy vybírají destinace na dovolenou. Mezi kritéria patří oblíbenost destinace, obchody v okolí, ale také jestli je místo proslavené natáčením televizního seriálu, romantického filmu nebo je známé ze společenských rubrik.
Loni vycestovalo do zahraničí celkem 65 milionů čínských turistů a do roku 2020 jejich počet velmi pravděpodobně vzroste na 100 milionů. Jelikož se zdá, že hlavní slovo mají v cestování čínské ženy, mnoho cestovních kanceláří sází na jistotu a snaží se jim přizpůsobit.