Platforma krátkodobých pronájmů vždy bojovala s tím, jak se hostitelé rozhodují, co se týče úklidů svých domovů. Společnost Airbnb se proto nyní rozhodla zavést hygienický protokol, a dokonce i certifikaci pro zajištění čistého ubytování.
V reakci na krizi v cestovním ruchu a nejistotu cestujících způsobenou pandemií Covid-19 vyhlásila platforma nový čistící protokol, jimž se budou hostitelé muset řídit.
Dokument byl nazván „Iniciativa pro pokročilé čistění“ a byl vyvinut za pomocí lékaře na základě doporučení Amerického centra pro kontrolu a prevencí nemocí (CDC).
Hygienický protokol obsahuje několik pokynů pro majitele domů o tom, jak čistit a dezinfikovat každou místnost v době, konkrétní informace o Covid-19 a dezinfekční prostředky certifikované zdravotnickými úřady.
Airbnb se rozhodlo, že hostitelé, kteří se budou řídit novými doporučeními, obdrží zvláštní certifikát, aby je mohli snadno identifikovat lidé hledající ubytování.
Platforma také stanovila povinný minimální interval mezi jednotlivými ubytováními. Ti, kteří dodržují nový protokol o čistění, musí zaručit 24 hodin mezi odjezdem jednoho cestovatele a příjezdem dalšího. Ti, kteří nesplní všechna hygienická opatření, budou povinni čekat 72 hodin, než budou moci přijmout nového hosta.
Tato „přestávka“ je založena na doporučeních odborníků použitých v jiném programu Airbnb, který již nabídl více než 200 tisíc pobytů zdravotnickým pracovníkům, kteří jsou v čele boje proti Covid-19 v zemích, jako je Německo, Španělsko a Itálie.
Program má být v květnu zahájen ve Spojených státech. Teprve poté bude implementován v jiných destinacích.
Nový hygienický protokol představuje snahu společnosti ujistit cestovatele a reaktivovat rezervace na platformě, které dramaticky poklesly v důsledku koronavirové pandemie.
Průzkum společnosti AirDNA, která se specializuje na analýzu online pronájmů, ukazuje, že Airbnb ztratil 1 miliardu amerických dolarů v rezervacích, s 90 % zrušením rezervací a 85 % poklesem v nových rezervacích.
Obavy týkající se čistoty budou jedním z velkých problémů v hotelnictví. Ti, kteří hledají ubytování prostřednictvím platforem s krátkodobými pronájmy, se musí vypořádat s tím, že každý hostitel uklízí svůj dům či byt tak, jak si přeje. Hotely se naopak řídí hygienickými protokoly a jsou předvídatelné z hlediska úrovně služeb.