Čím dál více turistů z Indie objevuje nové mezinárodní destinace. Společná studie společnosti Nielsen a Pacificko-asijské asociace cestovních kanceláří (PATA) ukázala, že se v příštích letech zamíří indičtí turisté nejspíš do asijských zemí jako je Čína, Indonésie a Maledivy.
Turisté z Indie míří čím dal častěji také do některých afrických zemí. Také sousedící Bangladéš zažívá příliv indických turistů.
Dříve býval nejoblíbenější zemí indických turistů Singapur. Od roku 2008 jeho oblíbenost ale klesá. Mezi lety 2008 a 2010 tak klesl podíl indické obchodní turistiky do této země z 25 % na pouhých 15 %. Podíl turistů, kteří tráví v Singapuru dovolenou také klesl, z 32 % na 24 %.
Dnes jezdí Indové na dovolenou raději do Malajsie než do Singapuru. Indická obchodní turistika se zase přesunula do Spojených arabských emirátů, hlavně do Dubaje. Kromě výše zmíněných asijských zemí si indičtí turisté oblíbili také Japonsko a Srí Lanku. V asijských zemích stráví dovolenou celkem 76 % indických turistů a směřuje sem 63 % indické obchodní turistiky. Také evropské destinace jsou pro indické turisty přitažlivější. Dovolenou zde strávilo o 10 % turistů více a o 14 % více jich přijelo za obchodem.
Za změnou chování indických turistů stojí převážně tři důvody. Asi 26 % jezdí do nových destinací navštívit své příbuzné a známé. Za zábavou jezdí 18 % a příroda láká do nových míst 10 % indických turistů.
Studie také prokázala, že obchodní turistika vychází převážně z vyspělých měst a jsou to také jejich obyvatelé, kteří si mohou dovolit cestovat se vším luxusem. Cestují ale i ostatní obyvatelé, kterým na cesty přispívají příbuzní. Ti, kteří si ale cestování hradí sami, věnují více času přípravám. Napjatý rozpočet nutí většinu z nich obracet se na cestovní kanceláře.
Většina indických turistů se drží přesně stanoveného rozpočtu a také celkové výdaje na cestování v roce 2008 stagnovaly. Ze studie mimo jiné vyplynulo, že průměrná indická rodina utratí na svých cestách asi 3 663 amerických dolarů.
Jako nejlepší leteckou společnost co do kvality služeb a spokojenosti zákazníků vybrali indičtí turisté Thai Airways. Druhé místo získala společnost Jet Airways a za ní se umístila Malaysia Airlines. Co se týče obchodních cestujících, bodovala společnost Singapore Airlines, za ní Emirates Airlines of UAE a třetí byla opět malajská Malaysia Airlines.