Před IPO Airbnb zveřejnila americká společnost své aktuální finanční výsledky, zejména z letního období. V rámci svých příprav na IPO zveřejnil turistický gigant stostránkový dokument obsahující finanční údaje společnosti z posledních měsíců.
Co je důležité si pamatovat? V letním období, tedy od července do září, vygenerovala platforma pro nájem bytů čistý zisk ve výši 219 milionů dolarů. V roce 2019 byl zisk Airbnb pouze mírně vyšší (267 milionů).
Využití domácího cestovního ruchu
Zdravotní krize a cestovní omezení mají silný dopad na aktivitu společnosti, což samotné Airbnb potvrzuje. Během devíti měsíců končících 30. září 2020 bylo podnikání společnosti významně ovlivněno pandemií Covid-19, čímž tržby klesly na 18 miliard dolarů (-39 %) a obrat dosáhl 2,5 miliardy dolarů (-32 %).
Skupina zaznamenala poklesy tržeb, které však zůstávají mnohem nižší než u ostatních hráčů v odvětví cestovního ruchu. Zdá se tedy, že Airbnb omezilo ničivý efekt pandemie tím, že využil rozmachu domácího cestovního ruchu během letních měsíců.
Stejně jako celé odvětví však i Airbnb samozřejmě trpí. Po získání půjček ve výši 2 miliard dolarů oznámila společnost v květnu 2020 propuštění přibližně 25 % ze svých 7 500 zaměstnanců po celém světě. Covid-19, druhá vlna a cestovní omezení mají i nadále negativní dopad na fungování skupiny.
13 let růstu a bitev
Až do loňského roku pokračoval růst platformy, a to navzdory propadu v mnoha městech, jako je Paříž, z důvodu nespokojenosti úřadů, ale i místních obyvatel. „Od našeho vzniku jsme zaznamenali rychlý růst,“ připomíná společnost.
„V roce 2019 jsme vygenerovali hrubou účetní hodnotu ve výši 38 miliard dolarů (+29 %) a příjmy ve výši 4,7 miliard dolarů (+32 %),“ dodalo Airbnb ve svém prohlášení.
Na celém světě si v roce 2019 vytvořilo rezervaci na Airbnb kolem 54 milionů lidí na 327 milionů přenocování a zážitků. Od založení společnosti přivítali její hostitelé 825 milionů návštěvníků a celkové příjmy přesahují 110 miliard dolarů.
„Věříme, že hranice mezi cestováním a bydlením se stírají a že pandemie urychlila příležitost žít kdekoli. Naše platforma prokázala schopnost přizpůsobit se těmto novým formám cestování,“ shrnula společnost. I před vstupem Airbnb na burzu tedy lze stále považovat amerického giganta za klíčového hráče na turistickém poli.