ITALSKÝ TURISTICKÝ SEKTOR MÁ NAVRCH OPROTI ŠPANĚLSKU A FRANCII V ČASECH COVID-19

Bill Alen - Sep 21, 2020
0

Tato letní turistická sezóna byla velmi obtížná pro celý cestovní ruch, neboť šíření Covid-19 vedlo k zavedení rozsáhlých cestovních omezení a v celosvětově probudilo strach z cestování. Nejvíce samozřejmě trpěly země, které jsou obzvláště závislé na turismu, jako je Itálie, Španělsko nebo Francie. Jejich ekonomiky se z těchto krušných časů budou vzpamatovávat jen těžko.

Pokud však porovnáme výše uvedené země, italský turistický sektor vyšel jako „vítěz“ z tohoto mini souboje. Faktem však zůstává, že země zaznamenala velký pokles, protože podíl cestovního ruchu na HDP se má v roce 2020 snížit o 2,6 % (3,2 % HDP) ve srovnání s rokem 2019 (5,7 %).

Ač je tento pokles výrazný, je nižší než v mnoha jiných zemích, například ve Francii (-4,5 %) a Španělsku (-3,1 %). A jaký je důvod? Zdá se, že je jim pružnost Itálie na turistickém trhu.

„Flexibilita našeho nabídkového systému částečně kompenzuje pokles v zahraničním cestovním ruchu díky schopnostem našich operátorů přilákat domácí turisty,“ řekl Giorgio Palmucci, prezident ENIT, pro deník La Stampa.

Masivní pokles očekáván

Tak či onak se však očekává masivní pokles turistů v zemi. Předpokládá se totiž, že počet zahraničních návštěvníku v roce 202 klesne o 58 % (37 milionů návštěvníků). Počet přenocování se oproti roku 2019 sníží o 126 milionů.

Klesající trend se vztahuje i na domácí trh. Podle nejnovějších údajů se v Itálii očekává o 31 % méně domácích turistů (16 milionů), zatímco přenocování poklesnou ve srovnání s loňským rokem o 46 %. Tudíž navzdory výše zmíněnému mini „vítězství“, utrpěl italský turistický sektor v širším kontextu obrovskou prohru.

Cestovní chování pro příští rok

Pokud jde o předpověď chování zahraničních turistů v Itálii pro následující měsíce, ukázalo se na základě průzkumu mezi Francouzi, Němci a Brity, že se návštěvníci zaměří na různé kombinace produktů. Francouzi A Britové se chtějí zaměřit na kulturu, gastronomii a moře. Mezitím Němci budou vyhledávat kombinaci kultury a relaxace. Pro britské turisty je zajímavý i folklór a společenské svátky.

Oblíbenými destinacemi jsou Toskánsko (69 %) s Florencií a Pisou, Lombardie (65 %) s Milánem a jezerem Como, Lazio (63 %) s Římem, Veneto (62 %) s Benátkami a Kampánie (60 %) s Neapolí.

Nejpreferovanější způsob cestování bude buď ve dvojici, nebo v rodinách, obvykle ve skupinách průměrně 3-4 osob, které zůstanou 9-10 nocí. 50 % Britů si vybere dovolenou all inclusive ve srovnání s 30 % Němců a 29 % Francouzů. Turisté z Británie si vyberou 4 nebo 5hvězdičkové hotely (45 %), zatímco Francouzi volí hlavně 3hvězdičkové. Němci budou mezitím využívat hlavně soukromé ubytování (25 %), zejména pronajaté.

Související články

Komentáře

Přidat komentář