Ve světle nedávného úspěchu se chystá jamajský úřad pro cestovní ruch investovat do turismu.
Po odeznění recese to bývá zpravidla cestovní ruch, který se zotaví jako první. Je to přirozené, jelikož uzdravení ekonomiky spočívá do velké míry na obnovených ziscích z cestovního ruchu.
Nový jamajský prezident Andrew Holness moc dobře ví, jak důležitou roli hraje na Jamajce cestovní ruch. Hodlá proto do tohoto odvětví hodně investovat a proměnit tak Jamajku na přední turistickou destinaci Karibiku. Cílem je vytvořit celkem přes 20 000 pracovních míst v cestovním ruchu a zároveň zlepšit pověst Jamajky na mezinárodní úrovni.
Ale zdá se, že i bez velkých marketingových akcí oblíbenost Jamajky v posledních letech roste. Jen mezi lednem a zářím letošního roku přivítal ostrov 736 tisíc návštěvníků, kteří připluli na výletních lodích a dalších 1,5 milionu lidí zaregistrovala letecká doprava. Posledních 6 let je Jamajka první zemí Karibiku v cestovním ruchu.
V Karibiku není o atraktivní destinace nouze, stále více turistů ale míří právě na Jamajku, takže zimní sezóna 2011 vypadá velmi slibně.
Další dobrou zprávou je, že JetBlue se co nevidět chystá rozšířit síť destinací a jedna z nových linek bude mezi Fort Lauderdale a Kingstonem. Je téměř jisté, že to povede k přílivu turistů z Floridy. Návštěvníci se přitom už nebudou muset spoléhat výhradně na výletní lodě.
Pro Jamajku je to také výzva. Bude muset zlepšit infrastrukturu a sociální zázemí pro nové návštěvníky, kteří dorazí nejen z Floridy.