Po zmírnění vízové politiky a změně přístupu k Číňanům začalo do Japonska přijíždět více turistů z Číny. Vzájemné vztahy se zlepšují úměrně s nárůstem příjmů v japonské pokladně.
Čínský trh je v současnosti důležitější než téměř jakýkoli jiný trh kdekoli na světě. V budoucnu by totiž mohl úspěch jistých zemí záviset pouze na jejich vztahu s Čínou. Japonsko si tento fakt uvědomilo s dostatečným předstihem a podniká kroky k zajištění dobrých vztahů s Čínou i v oblasti cestovního ruchu.
Červencová čísla potvrzují, že do Japonska přijíždí stále více Číňanů a vypadá to, že příliv turistů z Číny bude i nadále pokračovat. V červenci tohoto roku do Japonska přijelo celkem 879.000 turistů, z nichž 165.000 bylo z Číny. Poté, co Japonsko zmírnilo 1. července vízová pravidla, začalo do země přijíždět více turistů z Číny. Změnou vízových pravidel získaly obě země. Japonská kampaň propagující dobré vztahy s Čínou prokázala svou efektivitu nárůstem příjezdové turistiky.
Vysoký kurz jenu odradil turisty z Evropy a Spojených států, ale neovlivnil cestující z Číny a Jižní Koreje. Počet turistů z Číny se ještě zvýší poté, co Japonsko uskuteční svůj plán s cestovními agenturami. Představitelé Japonska chtějí, aby cestovní agentury do konce roku začali turistům z Číny nabízet prázdninové balíčky. V současnosti jsou Číňanům schopni nabízet zájezdy do Japonska pouze čínské agentury. Až japonské agentury prolomí jazykovou bariéru, budou schopné turistům z Číny prodat více zájezdů.