Turismus v Jihoafrické republice v poslední době hodně utrpěl. Země se proto snaží zavést nové strategie, které by pomohly oslovit návštěvníky z jiných afrických zemí.
Minulý rok přijely do Jihoafrické republiky miliony návštěvníků na Mistrovství světa ve fotbale. Každá africká země by uvítala pozitivní vliv takové mezinárodní události a JAR vytěžila z mistrovství, co se dalo.
Letošní statistiky však nepřinášejí žádné pozitivní zprávy. Regionální ředitel JAR pro Afriku a domácí trhy, Phumĭ Dhlomo, se svým týmem neúnavně pracuje na vývoji nové strategie zaměřené na turisty z jiných afrických zemí. JAR se chce zaměřit především na Keňu, Nigérii, Demokratickou republiku Kongo a Angolu.
Dhlomo a jeho tým monitorují regionální trhy, aby zjistili, které turisty nejlépe oslovit a jaké marketingové strategie použít. Velmi zajímavá je nově vznikající střední třída. Většině z nich je přes třicet let a chtějí si na cestách užít dobrodužství a volnost, ale také kvalitní noční život a poznávat nové lidi.
Aby určil potřeby turistů ze všech cílových oblastí, pracuje Dhlomo se svým týmem s několika skupinami respondentů. JAR chce vytvořit rozmanitou nabídku zájezdů na míru pro každou cílovou skupinu. Cílem je přimět turisty k častějším a delším návštěvám.
Mnoho afrických zemí se snaží využít svůj obrovský turistický potenciál. Analyzují proto vlastní cílové skupiny a regiony, aby mohli zefektivnit marketing a propagační kampaně.