Jihočeský kraj - oblíbená turistická destinace v Čechách

Larry Brain - Nov 10, 2010
0

Podle statistiky cestovního ruchu Českého statistického úřadu se Jihočeský kraj stal letos v létě druhým nejnavštěvovanějším regionem České republiky. Přestože zájem domácích návštěvníků byl nižší, počet zahraničních turistů, kteří přijeli do jižních Čech poprvé, vzrostl.

Takřka o šest procent stoupla ve třetím čtvrtletí letošního roku návštěvnost Jihočeského kraje ze strany cizinců, počet domácích návštěvníků naopak mírně poklesl. Vyplývá to z aktuální statistiky cestovního ruchu Českého statistického úřadu. V některém z hromadných ubytovacích zařízení v Jihočeském kraji se od června do konce září ubytovalo 465 000 turistů, z toho 123 000 zahraničních, čímž se jižní Čechy dostaly z hlediska celkové návštěvnosti českých regionů na druhé místo hned za Prahu.

I letos v létě přitom Jihočeský kraj potvrdil svou pověst neoblíbenější destinace pro tuzemské návštěvníky, kterých se v kraji ubytovalo 341 000. Na druhém místě figuruje Jihomoravský kraj s 275 tisíci tuzemskými návštěvníky, následovaný krajem Královéhradeckým. Přestože jižní Čechy zůstávají pro Čechy nejoblíbenější turistickou destinací, zájem o jejich návštěvu se ze strany tuzemské klientely v meziročním srovnání mírně (o 0,7 %) snížil.

„Mimo jiné je to také tím, že stále nedokážeme vytvořit v kraji takovou turistickou nabídku, která by přilákala turisty k opakovaným návštěvám," řekla ředitelka Jihočeské centrály cestovního ruchu Pavla Konopová. Návštěvníci v rámci současného turistického trendu vyhledávají především zážitkovou turistiku, očekávají, že jim region při každé návštěvě nabídne něco nového, nový zážitek. „V některých turistických lokalitách se ale bohužel domnívají se, že turisté budou stále dokola jezdit na stejný zámek, na stejné památky," uvedla Konopová. Připomněla, že podle ankety portálu „Kudy z nudy" se vůbec nejoblíbenějším turistických cílem v Česku stal zámek v Hluboké nad Vltavou, který nejen každoročně rozšiřuje svou nabídku, ale stejným způsobem postupují v blízkém okolí i místní podnikatelé a samospráva. „A to je cesta správným směrem," řekla Konopová.

Fakt, že Jihočeský kraj potřebuje především přilákat k opakované návštěvě ty turisty, kteří už region jednou navštívili, potvrzuje i statistika zahraniční návštěvnosti. Návštěvnost cizinců se sice ve třetím čtvrtletí zvýšila o 6 %, za tímto nárůstem ale stojí především turisté ze zemí, jejichž obyvatelé krásy jižních Čech teprve objevují a přijíždějí poprvé. „Naprostý fenomén dnes představují v jižních Čechách například Číňané. V roce 2 005 přijelo do Jihočeského kraje 1383 Číňanů, loni už ale jejich počet stoupl sedminásobně," uvedla Pavla Konopová. Obecně přitom stoupá návštěvnost turistů ze všech asijských států, podobně roste i zájem Rusů. Naopak ale bohužel trvale klesá počet tradičních návštěvníků z Německa, Rakouska či Nizozemí, kteří už většinou jižní Čechy navštívili.

Tento problém však netrápí jen Jihočeský kraj, ale i další české kraje mimo Prahu. „Obrovskou a klíčovou bolestí našeho cestovního ruchu je fakt, že se většina turistů koncentruje dlouhodobě pouze do Prahy, jelikož české regiony nejsou schopné nabídnout skutečně atraktivní západní standart služeb a společensko-kulturního vyžití," tvrdí viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Taková koncentrace turistů pouze do hlavního města podle něho neexistuje v žádné západní zemi, jedná se o české specifikum.

kontakt: Ing. Pavla Konopová, PhD., ředitelka Jihočeské centrály cestovního ruchu, tel: +420 722 960 155, mail: konopova@jccr.cz

Související články

Komentáře

Přidat komentář