Zatímco ostatní asijské země užívají výhod zdravého růstu cestovního ruchu, Jižní Korea v tomto směru zaostává. Vláda chystá konkrétní plány na zvýšení počtu zahraničních turistů a zisku z cestovního ruchu.
Na rozdíl od Hong Kongu, Singapuru či Thajska nemá Jižní Korea pověst oblíbené turistické destinace. Země prosperuje, ale většina zahraničních návštěvníků přijíždí za obchodem a spíše než kulturní zážitky je zajímají výhodné smlouvy. Na cestovním ruchu se v současnosti podílejí hlavně sami Korejci, kteří poznávají svoji zemi a turisté ze sousedních států. Úřady nicméně věří, že se správnou reklamní kampaní zažije Jižní Korea již brzy nebývalý rozkvět cestovního ruchu.
Vláda se snaží podporovat povědomí obyvatelstva o udržitelném cestovním ruchu a životním prostředí. Propaguje také vášeň pro design a umění spolu s přírodním a kulturním dědictvím. Největším lákadlem zůstává hlavní město Soul. Pomohlo mu i ocenění "Město s kreativním designem", které Soulu letos udělila organizace UNESCO. Mezi další atraktivní místa v okolí patří Čchangdokkung, Palác nejvyšší ctnosti z 15. století, který je na seznamu světového dědictví UNESCO. Projekt na oživení řeky Han zaměřený na vylepšení vodních cest v Soulu už zkoumala i Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO). Hodně turistů láká také návštěva demilitarizovaného pásma na hranici se Severní Koreou.
Jihokorejci mají rádi pěší turistiku, která patří mezi nejoblíbenější druhy rekreace v zemi, a vhodných míst k jejímu provozování je zde celá řada. Mezi ta nejlepší patří nepochybně Národní park Seroaksan, ve kterém je mnoho buddhistických chrámů a pousteven.
Nová kampaň si klade za cíl zvýšit počet zahraničních návštěv na 10 milionů ročně a hned jakmile odstartovala, počet turistů skutečně vzrostl. Jižní Korea má však před sebou ještě dlouhou cestu, než se jí podaří plně využít svůj potenciál.