Keňa chce využít nově vzniklé mezery na trhu cestovního ruchu v Africe. Nepokoje v Egyptě a Tunisku na severu Afriky umožnily Keni zviditelnit své pláže a safari a přilákat tak více turistů.
Keňa se vrací na scénu v plné síle. Příjmy z cestovního ruchu vzrostly v roce 2010 o 15,1 % a zhruba stejně vzrostl i počet národů zastoupený mezi návštěvníky. Tradiční trhy trochu oslabily. Zato nově rozvíjejícím trhům se hodně dařilo. Za náhlým vzestupem keňského cestovního ruchu stojí řada faktorů.
Zaprvé, vláda vyšla vstříc turistům, když zjednodušila vízové povinnosti. Mnoho návštěvníků z Evropy řeší hlavně očkování a nechce se jim navíc procházet nákladným a časově náročným procesem získávání víz. Vízová povinnost sice stále platí, ale je méně časově náročná a namáhavá než dříve. Zadruhé, nepokoje v severoafrických zemích přiměly tradiční příznivce Egypta a Tuniska obrátit svou pozornost jinam, třeba na safari či pláže v Keni. Pak je tu ještě otázka lepšího marketingu.
Hlavním zdrojem turistů v Keni bylo odjakživa Spojené království. Proto není žádným překvapením, že marketing země se zaměřuje právě sem. Turisté z Británie představovali v roce 2010 15,9 % všech návštěvníků. Za nimi skončili turisté z Ameriky, Itálie, Německa a Francie. Keňa začala podporovat reklamní kampaně v těchto i jiných zemích a doufá v příliv turistů a vytvoření co možná nejvíce pracovních míst.