Ekonomická krize těžce zasáhla hlavně lázeňské objekty. A to přesto, že samotné hotely si vedou docela dobře.
Poslední roky přinesly hotelovému průmyslu mnohé problémy, zejména ve Spojených státech a v Severní Americe. Ke konci roku 2009 klesl počet hostů na minimum a optimismus manažerů luxusních hotelů se výrazně snížil.
Hotelům by se ale mělo v nejbližší době dařit lépe. Luxusní zboží je zase v kurzu a příjmy po celém světě stoupají. Dobré zprávy ale neplatí pro všechny podniky v oboru, výjimku tvoří lázeňské objeky.
Podle průzkumu trhu klesl v roce 2010 zisk amerických hotelů o 10,5 %. Je to jasný důsledek špatné ekonomické situace předcházejícího roku. A lázním se vedlo ještě hůře než hotelům. Vzhledem k tomu, že pobyt v lázních je pro mnohé velký luxus, dal se propad vlastně čekat. Spousta lidí měla problémy našetřit dostatek prostředků na ubytování, a lázně vnímali jen jako zbytečný luxus.
Nejvíce utrpěly středně velké lázně. Menší lázeňské objekty jsou pro zákazníky stále cenově dostupné. Ty dražší zase nabízejí zvláštní akce, anebo jsou pro turisty samy o sobě dostatečným lákadlem. Potíž středně velkých lázní spočívá v tom, že jsou opravdu něčím navíc. Často totiž fungují jen jako nadbytečná vymoženost, která má hostům zpříjemnit pobyt. Nejhůře jsou na tom lázně s 10 až 20 pokoji, i když prognóza na rok 2012 vypadá optimističtěji.