Cestující chtějí, aby letecké společnosti zlevnily. I přes to přibývá přirážek a zvyšují se i nejnutnější poplatky. Amadeus, poskytovatel technologií v cestovním ruchu, naznačuje, že náklady možná ještě porostou.
Jen málo lidí věří cenám letů v reklamách na internetu nebo v televizi. Konečné ceny se od těch inzerovaných často liší. Skutečnou cenu výletu se tak člověk dozví až z elektronické pokladny na internetu. I přes prostesty klientů si letecké společnosti stále účtují nové a nové přirážky za zavazadla, děti a přednostní rezervace.
Podle Amadea vydělaly letecké společnosti za prvních 10 měsíců letošního roku asi 16,2 miliardy liber jenom na poplatcích. Na přirážkách vydělávají jak nízkonákladové letecké společnosti, tak i giganti v oboru včetně British Airways (BA). Ve Velké Británii neexistuje žádný zákon, kterým by se letecké společnosti měly řídit při sestavování nejnutnějších poplatků, například kvůli dani nebo za použití platební karty. Mají tak možnost vytáhnout ze svých zákazníků kolik chtějí. Morálně by bylo lepší, kdyby byly poplatky už zahrnuty v ceně letenky. To však neznamená, že budou.
Tak například easyJet nedávno zvýšil poplatek za rezervaci o jednu libru a poplatky za dítě zvedl z 15 na 20 liber. Rodiny jsou tak nuceny si za cestování připlatit. Ryanair je další letecká společnost, která zvyšuje poplatky - třeba poplatky za zavazadla. Takže cestující, který si zavazadlo zarezervuje telefonicky, může nakonec zaplatit až 70 liber.