Maroko doufá, že na své pobřeží Středozemního moře a Atlantiku přiláká více turistů. Cílem je do roku 2020 zdvojnásobit počet zahraničních turistů.
V roce 2001 přijelo do Maroka 4,4 milionu turistů a v roce 2010 se počet turistů vyšplhal až na 9,2 milionu. Vzhledem ke světové finanční krizi, strachu turistů cestovat do muslimských zemí a silné konkurenci v cestovním ruchu, je tento výsledek úspěchem. Pro Maročany je to však teprve začátek, tyto výsledky chtějí totiž do roku 2020 zdvojnásobit a podle všeho na to mají jak odhodlání tak dostatek prostředků. Maroko v této snaze podporuje i mnoho dalších arabských zemí.
Marocký král Muhammad VI. se vyjádřil, že cestovní ruch a jeho propagace bude v několika příštích letech pro jeho zemi prioritou; i proto Maročané vyvíjí velké úsilí, aby byl daný cíl splněn. Kromě zřejmých finančních výhod by nárůst příjezdové turistiky mohl v Maroku pozvednout i úroveň kulturního povědomí, což většinou příznivě ovlivní i životní úroveň obyvatel.
Další obrovskou výhodou jsou nové příležitosti na trhu práce. Stejně jako mnoho rozvojových zemí na celém světě i Maroko do značné míry spoléhá na cestovní ruch jako na zdroj pracovních příležitostí, a proto je jedním z cílů propagační kampaně vytvoření asi 147.000 nových pracovních míst. Pozitivní vývoj cestovního ruchu v několika uplynulých letech naznačuje, že cíle, které si Maroko stanovilo, nejsou nereálné.