Mnoho turistů, zejména ze sousední USA, už nevnímá Mexiko jako nebezpečnou zemi, které vládne obchod s drogami, jak ji často prezentují média, ale naopak jako finančně výhodnou destinaci.
Je zcela pochopitelné, že se turisté Mexiku až dosud vyhýbali. Pověst země je již několik let značně poškozená. Zejména v jižní části Severní Ameriky mexičtí přistěhovalci vylepšení reputace země moc nepřispívají. Také většina novin píše hlavně o násilí a problémech s drogami, s kterými se země potýká. Nicméně, turisté, kteří se rozhodnou do Mexika vycestovat, se přirozeně snaží snížit veškerá rizika s takovou návštěvou spojená, a proto míří do letovisek na pobřeží. Riviery Maya a Cozumel jsou tak plné amerických a britských turistů, kteří se rozhodli problémy ve vnitrozemí prostě nevnímat.
To samozřejmě znamená, že turisté k cestě do Mexika musí použít leteckou dopravu. Jen za prvních 8 měsíců letošního roku tak učinilo již 7,1 milionů turistů. Ale i přes problémy s prasečí chřipkou zůstává Mexiko rájem pro turisty, kteří hledají finančně výhodnou destinaci. V porovnání s dovolenou u moře v USA nebo v Evropě, je Mexiko daleko levnější. Z výše uvedeného čísla tvoří američtí turisté 4,33 milionů, proto se reklamní kampaně zaměřují převážně na ně.
Velký podíl na nově získaném úspěchu země má reklamní kampaň, která byla zahájena v červenci. Heslo kampaně, která už byla označena za úspěšnou, zní: "Mexiko, tak jak ho neznáte". Čísla mluví jasně, jen v letošním roce vzrostl cestovní ruch v Mexiku o 20%. Jestliže letoviska na pobřeží pomohou turistům zapomenout na nebezpečné drogové magnáty, tak toto procento ještě vzroste.