Letecký průmysl se v posledním roce a půl výrazně trápil v souvislosti s pandemií Covid-19, ale jak ukázala studie Cirium Fleet Forecast, odvětví je nyní na cestě k oživení.
V této souvislosti je nejpůsobivější růst celkové čínské flotily v následujících letech, což potvrdila také další studie vypracovaná Čínskou korporací leteckého průmyslu (AVIC).
Téměř jedna čtvrtina do Číny
Cirium Fleet Forecast dává obecně velmi optimistickou předpověď budoucnosti leteckého průmyslu, protože se očekává každoroční nárůst osobní dopravy o 3,7 %, což si následně vyžádá nová letadla.
Čína bude mít velmi významný podíl na nově dodaných letadlech, protože nárůst provozu v zemi bude přes 6 %. Takový masivní nárůst si tedy vyžádá celkový podíl 20 % z celkových dodávek letadel na celém světě.
Naproti tomu zbytek Asie a Tichomoří představuje podíl 22 %, zatímco letecké společnosti v Severní Americe budou vyžadovat 20 % nově vyrobených letadel a evropské letecké společnosti 17 %.
45 tisíc letadel do roku 2040
Pokud jde o celou čínskou flotilu, tedy nejen osobní letadla, země také zaznamená ohromný růst. V tomto smyslu AVIC předpovídá, že celá flotila dosáhne do roku 2040 45 tisíc, což je neuvěřitelný nárůst oproti současné flotile téměř 3000.
Tato flotila se bude skládat z 10 000 vrtulníků (v současnosti pouze 923), zatímco zbytek budou tvořit obecné letouny s pevnými křídly.
Navíc se předpokládá, že do roku 2040 celkový počet letových hodin v sektoru letectví v zemi překročí 8 milionů, což je velmi působivý nárůst ve srovnání s 984 tisíci hodin v roce 2020.