Nové Mexiko mění svůj přístup k turistice

Gregory Dolgos - Apr 23, 2012
0

Nové Mexiko nedávno spustilo novou kampaň, která má zemi zajistit přední pozici na žebříčku světového cestovního ruchu. Zdejší úřad cestovního ruchu teď spouští kampaň za 2,5 milionu dolarů, která má udělat Novému Mexiku reklamu a zaplnit mezeru na trhu. I když je tato investice malá, jedná se opravdu jen o první z mnoha. Vláda Nového Mexika má totiž v plánu propagaci svého státu řádně zafinancovat.

Ve vedení kampaně stojí Monique Jacobsonová, ministryně pro cestovní ruch. Jejím hlavím cílem je představit Nové Mexiko jako stát s bohatou kulturou a skvělými příležitostmi k relaxaci v přírodě. Veškeré snahy pozvednout cestovní ruch zaštiťuje kampaň New Mexico True (Skutečné Nové Mexiko).

Zatím se úřadu pro cestovní ruch podařilo spustit televizní reklamní kampaň. Propagační kampaň se liší od těch předchozích komplexním přístupem. Nesnaží se totiž jen udělat reklamu jednotlivým městům a poukázat na jejich přednosti, hlavní snahou je naopak představit Nové Mexiko jako celek.

Propagační kampaň ministerstva má dva hlavní cíle. Zaprvé chce vymýtit falešné představy o Novém Mexiku, například že je to pouštní země, kde není co dělat. Druhým cílem je vytvořit pozitivní atmosféru, aby měli návštěvníci, kteří se rozhodnou okusit zdejší kulturu, chuť sem jezdit zas a znova.

Kampaň se snaží prezentovat Nové Mexiko jako místo, které není typickou turistickou destinací. Vyzdvihuje hlavně přednosti země pro rodiny, milovníky golfu, lyžování, kultury a umění. Za kampaní New Mexoco True stojí texaská reklamní agentura Vendor. Jedná se o velmi seriózní firmu, která se specializuje na reklamu a vztahy s veřejností. Na kontě má například úspěšné reklamy pro Wal-Mart nebo BMW. Také proto se očekává, že reklamní kampaň pro Nové Mexiko představí zemi v dobrém světle a bude mít úspěch.

Dostat Nové Mexiko na přední příčky místní i mezinárodní turistiky je rozhodně těžký úkol. Tím spíš, že většina místních obyvatel nemá národní povědomí ani znalosti o kulturním a národním bohatství vlastní země. Tento stav je dán geograficko polohou Nového Mexika, které leží mezi Arizonou a Coloradem, které jsou známější a snad i oblíbenější.

Sousední státy se chystají zareagovat na snahu Nového Mexika tím, že spustí vlastní kampaně, které by měly propagovat region jako celek. Chtějí tak zajistit, že všechny státy v oblasti budou moct těžit z výhod mezinárodní turistiky. Jestli se reklamní kampaň Nového Mexika opravdu povede, možná se nakonec podaří změnit jeho obraz v povědomí lidí nejen ve světě, ale i doma.

Související články

Komentáře

Přidat komentář