Plavebnímu průmyslu se daří. Navíc se stále otevírají nové trhy. Média se ale soustředí spíše na negativní stránky tohoto odvětví.
V roce 2010 strávilo dovolenou na lodi 15 milionů rekreantů, 11,1 milionu z nich bylo ze Severní Ameriky. Čísla ukazují, že plavební průmysl je stejně rozšířený jako jeho lodě a právě jako ony se i rozrůstá.
Doby, kdy si dovolenou na lodi mohli dovolit jen někteří, jsou už pryč a plavbami se nechává zlákat stále více lidí. Také proto není překvapením, že v roce 2010 vyplulo na moře hned 12 nových lodí. Největší z nich pojme až 5300 pasažérů. Podle statistik obliba plaveb stoupá a růst tohoto odvětví by tak měl pokračovat i během 20. let.
Ve druhém čtvrtletí roku 2012 vypluje ze Singapuru tolik nových lodí, že se dosavadní kapacita zdvojnásobí. Zlepšení situace plavebního průmyslu se ale rozhodně netýká jen Evropy a Severní Ameriky. A co na to média? Zaměřují se na tyto dobré zprávy o kolosech, které brázdí moře a obrovské sumy, které za nimi stojí? Bohužel většinou ne.
Nedávno se u toskánského pobřeží potopila Costa Concordia, to ale neznamená, že se potápí i celý plavební průmysl. I když média věnují velkou pozornost 114 500-tunovému vraku, čísla mluví jasně: příznivý vývoj tohoto odvětví to neovlivní.
Také starost o dopad na životní prostředí jen stěží odradí potenciální pasažéry. V Austrálii například opatření na ochranu Velkého korálového útesu a jeho statusu Světového dědictví nijak neovlivnily příznivý vývoj plavební turistiky.