Stát se pořadatelskou zemí některé z velkých sportovních událostí může znít jako výhra, nesmí se však zapomínat i na ty méně šťastné případy. Na tuto problematiku se zaměří veletrh WTM v Londýně, který bude věnován celosvětovému cestovnímu ruchu.
Všechny sportovní události přitahují podle všeho čím dál více lidí, proto se sportovní turistika jeví jako velice atraktivní investice. Přímo se nabízí jako jednoduchý způsob, jak vydělat na cestovním ruchu. Země chápou pořádání Olympijských her jako obrovskou výhru. Po dobu jejich trvání se svět takřka zastaví. Firmy dělají, co mohou, aby hry využily k reklamě a počet prodaných vstupenek se počítá na miliony. Většina zemí považuje pořádání podobné události jako velice výhodný obchod, který zaručeně přinese zisky nejen po dobu konání dané události, ale ještě během následujících let. Předpokládají, že počáteční investice se jim vrátí hned několikrát. To ovšem nemusí být vždycky pravda.
Předsedkyně veletrhu WTM, Fiona Jefferyová, zdůraznila, že být pořadatelem může znamenat nejen extrémní zisk, ale i extrémní risk. Připomněla také odstrašující příklad Montrealu: „Už jsme se poučili z velkých mezinárodních sportovních událostí jako například z Olympijských her v Montrealu v roce 1976, které se pro město staly finanční katastrofou. Montreal se s dluhy potýkal ještě mnoho následujících let.“ Pro další příklad nemusíme chodit daleko – Hry Commonwealthu, které právě probíhají v Indii, nezačaly zrovna růžově a stínu pochybnosti se zatím nezbavily.
Nadcházející veletrh WTM v Londýně se zaměří právě na toto téma. Hned první den, 8. listopadu, se k tématu vyjádří velká část přednášejících, například Marthinus van Schalwyk, jihoafrický ministr pro cestovní ruch, Taleb Rifai, generální tajemník Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), Mark Bennett, předseda Oddělení pro sport společnosti TUI a Chris Foy, předseda Svazu her 2012 z turistické agentury Visit Britain.