PAŘÍŽ NAVZDORY ROSTOUCÍM CENÁM HOTELŮ I NADÁLE PŘITAHUJE DAVY LIDÍ

Richard Moor - Oct 31, 2022
0

Stačí se projít po Paříži, abyste si toho všimli. Město světel si znovu získalo turisty, kteří sem přijíždějí z (téměř) celého světa. Podle Pařížského barometru cestovního ruchu klesl počet mezinárodních leteckých příletů v říjnu 2022 ve srovnání s rokem 2019 pouze o 10,9 %.

„Letos v létě se vrátili američtí turisté, kteří měli díky slabému euru vůči dolaru silnou kupní sílu,“ říká Corinne Menegaux, ředitelka Paris Convention and Visitors Bureau (OTCP). To částečně vykompenzovalo absenci čínských turistů. Evropané se začali vracet od roku 2021.

Již několik měsíců dochází k oživování hotelového průmyslu, a to zejména proto, že se zvedá návštěvnost akcí a množství pracovních cest. V polovině září činila obsazenost na prvních deset říjnových dní více než 65 %.

Rostoucí ceny

Inflace je však v hotelnictví silně cítit. „Ceny v Paříži, ale i v dalších evropských metropolích stále rostou,“ říká Corinne Menegaux, ředitelka Paris Convention and Visitors Bureau (OTCP). Dokládají to i údaje společnosti KPMG.

V srpnu patřila Paříž mezi evropská města s nejvyšším nárůstem cen letenek (+28,3 % oproti roku 2019), a to hned za Frankfurtem (+35,6 %), Římem (+30,8 %) a Milánem (+30,2 %).

Průměrná cena hotelového pokoje v Métropole du Grand Paris je vysoká (154,4 eur), ale je stále nižší než v Londýně (192,6 eur), Římě (176,3 eur) nebo Barceloně (171,1 eur). Podle Corinne Menegaux to prozatím cestovatele neodrazuje. „Nepozorujeme žádné známky zpomalení poptávky. Naopak, výhled na svátky je velmi pozitivní.“

„Gueules de Paris“ (Ústa Paříže)

Pro povzbuzení poptávky na podzim připravuje OTCP druhý ročník veletrhu ParisLocal, pořádaný od 18. do 20. listopadu 2022. Cílem je propagovat místní know-how a řemeslnou zručnost, zejména mezi místními zákazníky. Paříž spoléhá také na vyslance francouzského umění žít. Jsou to „Gueules de Paris“ (kuchaři, řemeslníci, pekaři, designéři, ...), kteří se prostřednictvím videí a podcastů dělí o své vášně.

Jejich svědectví jsou také způsobem, jak se vyhnout klišé, jako je Eiffelova věž, Moulin Rouge, bagety a barety. I když tato ikonická „klišé“ jsou a už navždy budou součástí identity města.

Související články

Komentáře

Přidat komentář