Stále více turistů mířících do Španělska tu také přenocuje. Minulý rok zaznamenal 6,4% nárůst takovýchto návštěv, což znamená, že druhá nejnavštěvovanější země Evropy je na nejlepší cestě zotavit se z recese.
Francie je možná turistická destinace číslo jedna a vede co do počtu návštěvníků, ale Španělsko má i tak z turismu větší zisk a lidé jsou tu ochotnější utrácet.
Francie láká návštěvníky spíš na kempy, takže se to tu hemží karavany a většina turistů zůstane jen přes den. Španělsko je tradičně destinace na delší dovolenou, takže hotely nezahálejí. A právě tato oblast zaznamenala, po recesi předchozích let, v roce 2011 obrovský nárůst.
Díky důmyslným makretingovým kampaním a celkovému zlepšení finanční situace zůstalo v roce 2011 ve Španělsku přes noc 286,6 milionu turistů. Celkem je to 6,4% zlepšení.
Příznivý vývoj dosáhl vrcholu v prvním čtvrtletí 2011, ale přerušily ho nepokoje v arabských zemích, které odradily další potenciální návštěvníky. Počet rezervací soustavně stoupá a rok 2011 zaznamenal v tomto ohledu oproti roku 2010 významný nárůst.
Iberský soused Španělska, Portugalsko, je na tom podobně a s výjimkou Porta jsou portugalské hotely plnější než v době recese. V obou případech přišel úspěch navzdory tomu, že ceny i úroveň služeb zůstaly stejné jako před rokem 2009.
Co se změnilo, je marketing a reklama. A právě díky nim se teď turisté do španělských a portugalských hotelů vracejí.