Popularita Turecka jako cíle pro dovolené v poslední době prudce stoupla. Nejenže vzrostly počty obvyklých skupin turistů, ale začali přijíždět i noví návštěvníci - Britové.
Britský cestovní ruch prošel v uplynulém roce zásadními proměnami: změnily se destinace, Británie sama o sobě se stala populárnější a místa, o kterých se v cestovních kancelářích hovořilo jen zřídkakdy, jsou nyní nejčastějším tématem. Jelikož se Britové zoufale snažili vyhnout Euro zóně, museli si nevyhnutelně najít nové destinace. Kdyby byly levné aerolinie populární před 15 lety, země jako Turecko by se určitě staly význačnými destinacemi již dříve. Vzdálenost z Británie je sice větší, ale pláže, kulturní zážitky a exotická kuchyně jsou v podstatě podobné, a to vše za mnohem méně peněz.
Podle tureckého Ministerstva kultury jsou nyní po Němcích a Rusech Britové třetí největší skupinou turistů v Turecku. Mnoho Němců sem přijíždí, aby navštívili příbuzné, ale Rusové jezdí do Turecka, protože je blízko a díky přátelským vztahům, které mezi oběma zeměmi v posledních letech zavládly. To dělá podíl Britů na tureckém cestovním ruchu ještě zajímavější. Britové nyní tvoří 11,86% turistů v Turecku.
Ale pro Turky to není jen dobrá zpráva, jelikož není jisté jaký bude mít plážová turistika dopad na kulturní status země. Většina Britů přijíždějících do Turecka má totiž větší zájem o opalování než o procházení se kolem starověkých památek. All-inclusive systém je také silně kritizován, protože nedává turistům jinou možnost než následovat pokyny cestovních agentur a ignorovat tak mnohé místní kulturní atrakce.