UGANDA POTŘEBUJE PŘILÁKAT VÍCE TURISTŮ

William Law - Apr 4, 2011
0

Ve srovnání s magnety na turisty v subsaharské Africe jako je Keňa nebo Jihoafrická republika, stojí Uganda mimo střed mezinárodní pozornosti. Mnoho odborníků na cestovní ruch se shoduje, že Uganda ani zdaleka nevyužívá svůj potenciál a měla by se zaměřit především na zlepšení marketingu.

 

Mnoho zemí subsaharské Afriky se nedávno rozhodlo více podporovat cestovní ruch. Pomoci má především zvýšení úrovně místních služeb. Předností kontinentu je jeho rozmanitost. Stále více návštěvníků se nechá zlákat jedinečným přírodním bohatstvím, různorodou faunou a flórou nebo fascinujícím kulturním dědictvím mnoha zdejších zemí. Konkurence je tvrdá a ne každá země se umí prosadit. Podle posledních zpráv patří Uganda mezi země s obrovským potenciálem, které ale chybí správný marketing a vůle k efektivnější propagaci.

Zdá se, že Jihoafrická republika a Keňa už si vydobyly pozitivní mezinárodní pověst. Odborníci na cestovní ruch se shodují, že toho dosáhly především díky investicím do mezinárodní propagace a marketingových kampaní. Uganda je často terčem kritiky kvůli špatné infrastruktuře. Mezi další problémy země patří špatné hygienické podmínky, které mohou ohrožovat zdraví turistů, a nedostatečná úroveň služeb.

Pokroku a zlepšení situace brání v první řadě nedostatek financí. Zkvalitnění infrastruktury je v nejnovějších vládních rozpočtových plánech prioritou. Kritici tvrdí, že přestože se cestovní ruch považuje za hlavní zdroj příjmů, chybí politická vůle do něj investovat. Vláda ale tvrdí, že pokud ekonomika poroste, zvýší se pak i rozpočet pro cestovní ruch. Snad k tomu dojde brzy a tato nádherná země se dočká zasloužené pozornosti.

Související články

Komentáře

Přidat komentář