VINAŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V ITÁLII: HODNOTA 2,65 MILIARDY A 27 % OBRATU VINAŘSTVÍ

Laura Maudlin - Oct 12, 2020
0

Vinařský cestovní ruch je pro Itálii velmi strategickým zdrojem a prolíná dvě důležité hnací síly ekonomiky. Za prvé, cestovní ruch, který tvoří 13 % hrubého domácího produktu, a odvětví vinařství, které vydělá 6,2 miliardy eur na exportu a má obrat ve výši 2,65 miliard.

Přibližně 15 milionů vinařských turistů, kteří si jako destinaci zvolí Itálii, představuje 27 % obratu vinařství v zemi a 36 % pro ostatní činnosti územního řetězce cestovního ruchu. Toto odvětví je také důležité pro podporu venkovských komunit s celkovým ročním obratem 42 milionů.

„Bohatý“ sektor cestovního ruchu

Tento sektor cestovního ruchu je často označován za tzv. „bohatý“. Je to z prostého důvodu, že průměrný vinařský turista je ochoten utratit přes 120 eur denně za zážitek ve světe vína. Tato hodnota navíc roste díky pozornosti spotřebitelů, kteří stále více prahnou po kvalitních výrobkách.

Rok 2020 navíc potvrdil, že rostoucí počet cestujících, milovníků vína, milovníků jídla a vína a dalších si vybere právě zážitek v sektoru vinařského cestovního ruchu.

V letošním roce, i vzhledem k omezením souvisejícím s pandemií Covid-19, byl tento sektor často charakterizován jako „restart“ pro cestovní ruch. Tedy cestovní ruch, který je nablízko, ekonomicky dostupný, integrovaný s dalšími kulturními, gastronomickými, naturalistickými zážitky, proveditelný ve venkovních prostorech a přístupný dětem.

Například v Lombardii zahrnoval projekt Vigneti Aperti, podporovaný vinařským turistickým hnutím Lombardie, řadu místních vinařství, která obdržela pozitivní zpětnou vazbu. A to díky novým nabídkám služeb a zážitků vytvořených speciálně pro italské turisty, kteří letos částečně kompenzovali nedostatek mezinárodního cestovního ruchu.

Kolektivní duch

Podle odborníků se nyní vinařský cestovní ruch stal stabilní a významnou součástí obratu společností v tomto odvětví.

Na rozdíl od trhu s vínem, kde mohou výrobci prodávat víno jednotlivě, však cestovní ruch zahrnuje jakýsi kolektivní duch, který nutí zainteresované z celého regionu spolupracovat. To povede k radikální změně vize ze strany výrobců, kteří v současnosti vidí jiné výrobce v regionu jako konkurenty a nikoli jako možné partnery.

Příprava na mezinárodní příliv

Nyní je podle odborníků v odvětví prioritou příprava na návrat cizinců po pandemii. „Budeme muset být lépe připraveni přivítat cizince, kteří dorazí do Itálie. Letos v létě, navzdory omezením, se ukázalo, jak je vinařský zážitek atraktivní. Na této cestě musíme pokračovat,“ řekl Carlo Pietrasanta, prezident lombardského vinařského turistického hnutí.

Související články

Komentáře

Přidat komentář