Představte si, že budete schopni prožít jedinečný zážitek z cest, zatímco budete kilometry daleko od místa určení. Cestovní ruch nás naučil, abychom prozkoumávali jednu nabídku za druhou a nové technologie v tom mají rovněž svoje slovo.
Obvykle hovoříme o sociálních sítích jako o rušivém elementu, avšak v posledních letech se vynořilo mnoho inovací spojených s digitálním světem, které se prosadily prostřednictvím nabídky mnoha cestovních agentur. Takový je případ například virtuálního turismu.
Virtuální realita byla korunována jako ideální marketingová strategie ovlivňující spotřebitele, a to jak v době, kdy plánují cestu, tak i v rozhodovacím procesu.
V prvním případě je virtuální realita obzvláště užitečná, protože turistům poskytuje přesnější a spolehlivější přístup k informacím o cílové destinaci. Tohle je ještě více zřejmé, pokud ji porovnáme s katalogy, diptychy nebo dokonce tradičními webovými stránkami.
Tváří v tvář všem těmto prvkům virtuální realita přidává nové dimenze, jako je interakce nebo reprezentace pocitů. Kromě toho odborníci rovněž říkají, že zvyšuje povědomí a pocit respektu k destinaci.
Co se týče rozhodovacího procesu či rezervace, virtuální realita usnadnila přidávání emocionálních aspektů k (většinou) racionálnímu rozhodnutí spotřebitele, pokud jde o plánování dovolené. To znamená, e pokud cena v tomto rozhodnutí hrála klíčovou roli, virtuální realita umožnila začlenit nový faktor: vnitřní touhu turisty navštívit určitou destinaci a mít speciální cestovní zážitek.
Pravdou je, že virtuální realita je schopna vyvolat emoce tím, že stimuluje smysly uživatelů, což jim umožňuje interakci uvnitř této zkušenosti.
Co začalo jako marketingová technika pro budoucí turisty, aby si představili destinaci a získali plnou znalost tohoto místa před tím, než se svědomitě rozhodli, které místo navštívit, se stalo samo o sobě návrhem virtuálního cestovního ruchu.
Některé turistické společnosti a agentury již svým zákazníkům nabízejí tento typ zážitku v 360 stupních se simulacemi velmi podobnými videohrám. Nesmíme však zapomínat na to, že budoucnost cestovního ruchu je zaměřena na její personalizaci a virtuální realita umožňuje utvoření přesné a jedinečné nabídky pro každého zákazníka šitou na míru, kterou si může vychutnat kdykoliv a kdekoliv.