Z nejnovějších statistik vyplývá, že v roce 2014 bude používat mobilní telefon k platbám už jedna miliarda uživatelů. Profesionálové v cestovním ruchu si nemůžou dovolit tento trend přehlížet.
Profesionálové v cestovním ruchu se předhánějí v zařizování podpory pro iPhone, Android a systémy Windows pro mobilní telefony na svých webových stránkách.
Ať se nám to líbí, nebo ne, stále více lidí používá k surfování po internetu své mobilní telefony a pokud podnikáte v cestovním ruchu, musíte se s tímto trendem vypořádat. Editoři Tourism Review vám nabízejí několik užitečných doporučení, jak zatraktivnit svůj web právě pro uživatele mobilních technologií.
Jako první je třeba zajistit rozhraní pro uživatele mobilních zařízení zvlášť. Nejčastějším řešením je tvorba domény třetího řádu, například m.tourism-review.com. Pro uživatele osobních počítačů přitom může nadále sloužit tourism-review.com. Hlavní je zajistit, aby server správně a včas rozpoznal návštěvu z mobilního telefonu a uživatele automaticky přesměroval.
Flash a skripty Java sice mohou stránku významně oživit vložením různých médií, ale ve verzi pro mobilní uživatele je lepší se jim vyhnout. Kvůli zabezpečení a i z jiných důvodů řada mobilních zařízení tyto technologie nepodporuje, takže je lepší použít jednoduchý formát HTML a vyhnout se tak riziku, že si někteří uživatelé nebudou moci stránku zobrazit.
Tak jako u klasických stránek platí, že nejdůležitější je obsah. Pro mobilní zařízení je ale třeba ho ještě více zestručnit a zjednodušit. Méně je zkrátka více, a tady to platí dvojnásob.
Obsah by měl být navíc originální a bohatý, aby si získal pozornost a přiměl návštěvníky k okamžité akci. Hlavně mobilní verze musí zaujmout čtenáře na první pohled. K tomu nejlépe pomohou trefné nadpisy, ze kterých každý návštěvník hned pochopí, o co se jedná.
Naprosto zásadní je snadná a intuitivní navigace stránek. Chytrá navigace pracuje s velikostí interaktivních prvků, s barvami a styly písma a pomáhá tak zdůraznit důležité informace a odkazy. Cílem by mělo být co nejlépe zpřístupnit zákazníkovi nejdůležitější informace.
Ať už těchto rad využijete, nebo ne, určitě nezapomeňte verzi pro mobilní telefony před oficiálním spuštěním důkladně vyzkoušet. Vynikající nástroj pro ověření kompatibility s nejrůznějšími prohlížeči a zařízeními najdete tady: www.w3.org/Mobile/ . Nejlepší je přitom otestovat všechny stránky, ne jen tu úvodní.